lunes, 11 de febrero de 2008

problemas en les potes del Camell (Benifallet

Gran problema !! En les potes del Camell, Benifallet

La verdad es que no se como empezar este post, pero vallamos por parte.

Después de unos días afuera abro la caja tonta y me encuentro el siguiente correo:

Hola nois,

Lamentablement i com passa ja massa sovint, en aquestes penyes viu una parella d'àliga cuabarrada, la més amenaçada de Catalunya.

L'any passat, al mes d'abril, la femella va perdre la posta. Tots ens vàrem quedar ben sorpresos. Ara ja sabem perquè va perdre la posta.

Ho hem dit mil i una vegades. Ho hem explicat a tothom, o hem fet córrer arreu.

Abans d'obrir un nou sector d'escalada, heu de demanar autorització a la Generalitat de Catalunya.

Lamentablement, aquest sector s'haurà de desequipar en la seva totalitat.

Ara per ara, us prego no us atanseu, l'àliga es a punt d'estirar-se al niu.

Ho sentim de debò. Parlem!

Telf: 935 67 4136 Xavier Parellada.

627 48 1138 Toni Borau

És molt important, feu córrer el missatge, per tal de que ningú provoqui novament la pèrdua de la posta d'enguany.

Gràcies

Se me ha quedao el cuerpo helado, quien me iba a decir a mi que tan cerca de una población y de una carretera como la C-12 con el transito de vehículos que arrastra, estos animalitos se iban a instalar aquí.

Como responsable del equipamiento de la zona, creo que debo una explicación.

Encontré el sector allá por el año 1997, vi. Restos de alguna vía vieja, la roca no es que sea de la mejor calidad, pero encontrándose tan cerca del pueblo de Benifallet y con una aproximación de unos 15’ decidimos de crear una zona de escalada.

Hasta el 2001 estuvimos saneando, equipamos una pequeña vía ferrada para acceder arriba con mas comodidad, así hemos equipado 23 vías que van de los 15 a los 70 m. i de 1 a 3 largos, con una dificultad que va desde IVº a 7b máximo.

Durante todo este tiempo, nunca vimos aves de rapiña por encima de nuestras cabezas.

En cambio si que mas de una vez tuvimos que avisar a los cazadores apostados en perfectas atalayas, de que fuesen con cuidado que no éramos carne de plato.

Así como excursionismo a pie en bici e incluso motos.

Pero nunca (en 5 años) vimos a forestales o la gente que controla este tipo de fauna.

No se las costumbre de la águilas, pero de una cosa estoy bien seguro. Cuando empezamos a equipar aquello era puro silencio, ni rastro de ellas.

También tengo que decir que es un sitio que no es que valla mucha gente, a no ser que lo llevemos nosotros, eso si ahora hace bastante tiempo que no me acerco por la zona, tal vez desde que lo publique en este blog la cosa se haya desmadrado. Pos que bien.

Por mi parte les he contestado que si no hay mas remedio que desequipar la zona para que la cuabarrada pueda llevar su prole adelante, pues que así sea.

Pero sigo creyendo que hay otras soluciones, como la escalada controlada extendida en otros macizos.

Les he dicho que ponga un letrero a la entrada del barranco anunciando el tema, cosa que espero que hagan, estoy a la espera de una contestación, así que sepa algo os informare, así que de momento por favor.

¡¡Prohibido escalar en les “Potes del Camell” hasta nueva orden!!

evidentemente quiero opiniones i todo lo que se os antoje

salud a todos.

14 comentarios:

Anónimo dijo...

Hola Chapi.
Vaya gente o no vaya gente, la cuabarrada es un pájaro de los chungos. Esperemos que con una prohibición parcial se arregle todo. Así debería ser.

Josep Barberà. dijo...

"Lamentablement, aquest sector s'haurà de desequipar en la seva totalitat."

Ja estem com sempre,collons!.Que les ments pensants averiguen quan fan la cria i posin un temps prudencial abans i despres de l'esdeveniment.Que ho expliquin clarament a l'entrada del barranc(ara que els agrada tant posar lletreros per tot arreu)...i nosaltres a respectar-ho i avant!!.
I SAID.

un tal Pinxo dijo...

Que lastima....seguramente se seguiran tirando tiros, haciendo ruido con las motos y haran 3 carriles mas en la carretera, pero a nosotros nos prohobiran escalar todo el año, pudiendo ser una temporada...y lo desmadrarse, no creo...

lo company del Mus dijo...

po zi Luichy, ja ves lo por... que da L'AVE.
JOSEP. aquesta es nova. he rebut un darrer correo de la mateixa gent, i m' quedat de pedra cuan en diuen que aquest any desquiparan el sector de Cedrilles del Montsià.
sabias alguna cosa?

Unknown dijo...

Això si que dona bastant pel cul! Després de tota la feina que hi al darrere. Au, una carteta de felicitació pel molt que t'ho has kurrat... au a desmontar-ho tot. Quins collons!

Per cert, records del Pere A.!

lo company del Mus dijo...

ehi kletter, dile a mi cuñao que me pase su correo, que le tengo que pasar un retrato muuuu antiguo de cuando tenia el pelo negro.
salut

Josep Barberà. dijo...

Òstia nois.Hauriem d'organitzar-mos la gent d'aquesta zona,parlar-ne i citar aquesta gent que ho vol tancar tot(la solució més fàcil sempre)per una reunió de totes les parts i que ens expliquin que és el passa i buscar altres fòrmules..Cedrilles no,per favor!!.

Joanet dijo...

A mi a benifallet me van acribillar una reunio a tiros fins que van conseguir rebentar la corda... Si el caçadors actuen aixi amb un tros de ferro, no vull saber el que faran amb un pardalet!!! I per cert de veritat ens volen fer creure que els pocs escaladors que van alli a escalar son els responsables de que l'aguila pergues la posta??? Per el mal que fem cada escalador i han 20 caçadors que ben segur en fan el doble, pero clar ells paguen... (Si sigo me cabreo mas) I avans de desequipar o prohibir millor regular... Vinga xapi que si s'ha d'anar a rebentar caçadors jo m'apunto!!!!!

Anónimo dijo...

las ultimas noticias que tengo es que, no solo les potes del Camell, ¡¡ahora tambien esta en peligro el Raco de Cedrilles!!, Montsia.
de este me dicen que este año lo "van a desequipar".
nostros este Jueves tenemos una reunion al centre de A.E.Amposta. (22h.)el que quiera asistir, estamos en pabellon esportiu de Amposta, pasillo superior al fondo.
comenzaremos a plantearnos el tema muy seriamente.
hiremos imformando.

lo company del Mus dijo...

el anonimo soy yo

Anónimo dijo...

QUe? AL final no ha servit de gaire les meves instruccions.

Ho sento. A veure si la propera ..

I a veure si un dia coincidim, QUE JA TOCA

Anónimo dijo...

Tinguenos informats!! A per els caçadors. De fet tambe estan putejant pel que jo se a Pratdip, al sector equipat pel XAPI. A por ellos!! ANIM i AVANT

Toni dijo...

xo soc de benifallet i mai ho e sentit dir

lo company del Mus dijo...

a Tony, esplicat una mica millor,
que es lo que no has sentir dir.
les potes, la prohibició, t'espero.